- Az ÁSZF hatálya, általános rendelkezések
- A Piperita Skincare Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Szolgáltató) a www.piperita.hu weboldalon működtetett webáruháza (a továbbiakban: online shop) útján az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Eker. tv.) szerinti elektronikus kereskedelmi szolgáltatást nyújt.
- A jelen ÁSZF rögzíti az online shop, valamint a www.piperita.hu weboldal használatára vonatkozó feltételeket, továbbá a Szolgáltató és az online shop, valamint a www.piperita.hu weboldal szolgáltatásait igénybe vevő fogyasztó (a továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit. Az ÁSZF elérhető és letölthető az alábbi oldalról: https://piperita.hu/aszf. Az online shopban történő vásárlásra a https://piperita.hu/bolt weboldalon keresztül van lehetőség.
- A Szolgáltató adatai:
Név: Piperita Skincare Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövid név: Piperita Scincare Kft.
Székhely: 1039 Budapest, Zrínyi utca 32.
Cégjegyzékszáma: 01-09-401719
A bejegyző bíróság megnevezése: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Adószáma: 27834488-2-41A Szolgáltató elérhetősége:
A tárhelyszolgáltató adatai:
Honlap: piperita.hu
E-Mail: info@piperita.hu
Telefon: +36 30 294 5527 [Hétfő-Péntek 9:00-14:00]
Név: DigitalOcean LLC
Székhely: 101 Avenue of the Americas, 2nd Floor, New York, NY 10013
Weboldal: www.digitalocean.com - Jelen ÁSZF alkalmazásában Vásárlónak az a 18. életévét betöltött természetes személy fogyasztó minősül, aki a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerint szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el.
- A Szolgáltató az online shopban történő regisztráció és vásárlás lehetőségét gazdálkodó szervezetek számára is biztosítja. Jelen ÁSZF alkalmazásában gazdálkodó szervezetnek a Polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 7. § 6. pontjában felsorolt szervezetek minősülnek.
- A szerződéskötés nyelve a magyar.
- Az online shop, valamint a www.piperita.hu weboldal használatára, a Szolgáltató és a Vásárló jogaira és kötelezettségeire kizárólag jelen ÁSZF-nek a megrendelés időpontjában hatályos rendelkezései az irányadók. A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítani. Az új, módosított ÁSZF akkor lép hatályba, amikor azt a Szolgáltató a https://piperita.hu/aszf weboldalon közzéteszi. Az ÁSZF lényeges módosítása esetén a Szolgáltató a www.piperita.hu weboldalon tájékoztatást tesz közzé az ÁSZF módosításáról. A tájékoztatás tartalmazza a pontos utalást az ÁSZF módosított rendelkezésére, a módosítás hatályba lépésének időpontját, valamint a módosított ÁSZF elérhetőségét. A Vásárló a módosított ÁSZF-et a módosítás hatálybalépését követő megrendelés során fogadja el.
- Az online shopban történő vásárlás útján létrejött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, azt a Szolgáltató nem iktatja.
- A Szolgáltató magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
- Az online shop és a www.piperita.hu weboldal által nyújtott szolgáltatások igénybevételének, valamint a Vásárló és a Szolgáltató közötti Szerződés létrejöttének feltétele, hogy a Vásárló tudomásul vegye és – az erre szolgáló jelölőnégyzetek kipipálása útján – kifejezetten elfogadja az ÁSZF rendelkezéseit, valamint a Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatójában foglaltakat. Az Adatkezelési Tájékoztató elérhető és letölthető az alábbi oldalról: piperita.hu/adatvedelmi-szabalyzat
- Regisztráció és megrendelés vendégként
- A Vásárló az online shopban regisztrált vásárlóként vagy regisztráció nélkül, vendégként vásárolhat.
- A Vásárló regisztráció útján személyes Ügyfélfiókot hozhat létre. Az Ügyfélfiók létrehozásának feltétele, hogy a Vásárló tudomásul vegye és – az erre szolgáló jelölőnégyzetek kipipálása útján – kifejezetten elfogadja az ÁSZF-et, valamint a Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatójában foglaltakat. A regisztráció és az Ügyfélfiók használatának részletes feltételeit az ÁSZF 2. és 3. pontja tartalmazza.
- A Vásárlónak lehetősége van arra, hogy regisztráció és Ügyfélfiók létrehozása nélkül vendégként hozzon létre megrendelést.
- Ügyfélfiók
- A Vásárló a regisztrációval személyes Ügyfélfiókot hozhat létre. Az Ügyfélfiók létrehozására és használatára az alábbi feltételek vonatkoznak.
- Az Ügyfélfiók név szerint regisztrált felhasználóhoz vagy e-mail címhez kötődik. Amennyiben a látogató vásárlási szándék nélkül regisztrál, úgy kizárólag egy érvényes e-mail címet és egy legalább 8 (nyolc) karakter hosszú jelszót kell megadnia. Egy Látogató/Vásárló egy Ügyfélfiókkal rendelkezhet. A regisztráció feltétele a 18. életév betöltése. A regisztráció a Látogató/Vásárló részéről önkéntes. A vásárlással egybekötött regisztrációhoz elengedhetetlenül szükséges, hogy a Vásárló megadja vezeték- és keresztnevét, e-mail címét, telefonszámát, számlázási címét, valamint egy legalább 8 (nyolc) karakter hosszúságú jelszót. A Vásárló köteles a kitöltés során valós adatokat megadni. A Vásárló nem adhat meg álnevet vagy idegen nevet.
- A regisztrációt követően a Szolgáltató a Vásárló részére e-mailt küld, mely az Ügyfélfiók létrejöttét igazolja. A fiók létrehozását követően a Vásárló e-mail címe és jelszava megadásával léphet be Ügyfélfiókjába.
- Használat
- A Vásárló a bejelentkezési adatait, így felhasználónevét és jelszavát más személynek nem adhatja tovább, valamint a nyilvánosság számára látható helyre nem helyezheti ki. A Vásárló köteles bejelentkezési adatait mások számára nem hozzáférhető módon tárolni és a jogosulatlan hozzáféréstől megvédeni. Ha a Vásárló tudomást szerez arról, hogy bejelentkezési adataival visszaéltek, köteles a Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni annak érdekében, hogy a Szolgáltató megtehesse a megfelelő intézkedéseket. A Vásárló a bejelentkezési adataival való visszaélésért felelősséggel tartozik.
- A Vásárló nem alkalmazhat olyan szoftvert vagy programot – ideértve különösen a hekkelési kísérletet, a brute force-támadásokat, a kémprogram alkalmazását, a vírusokat vagy férgeket –, amely az Ügyfélfiók működését vagy rendelkezésre állását megváltoztatja vagy korlátozza.
- A Vásárló köteles a Szolgáltatónak az Ügyfélfiók, valamint az online shop használatával kapcsolatos utasításait és tájékoztatását figyelembe venni.
- A Szolgáltató a Vásárló számára az Ügyfélfiók használatát határozatlan időre szólóan, ingyenesen biztosítja. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a regisztrációból, illetve az Ügyfélfiók használatából egyes Vásárlókat bármikor indokolás nélkül kizárjon, továbbá, hogy a www.piperita.hu oldalt, az Ügyfélfiókot vagy egyes szolgáltatásokat megszüntessen. A Szolgáltató az Ügyfélfiók egészét is megszüntetheti.
- Ügyfélfiók törlése
- A Szolgáltató jogosult a Vásárló Ügyfélfiókját törölni vagy egyes szolgáltatásokhoz történő hozzáférését korlátozni, ha a Vásárló az Ügyfélfiók használatára vonatkozó feltételeket nem tartja be vagy a megszüntetésre más alapos indokot szolgáltat, így különösen, ha manipuláció (például többszöri regisztráció) gyanúja merül fel. Amennyiben a Szolgáltató a Vásárló Ügyfélfiókját törölte, a Vásárló ismételt regisztrációra csak a Szolgáltató kifejezett hozzájárulásával jogosult.
- A Vásárló bármikor kérheti Ügyfélfiókjának törlését, továbbá bármikor dönthet úgy, hogy egyes szolgáltatásokat a továbbiakban nem vesz igénybe.
- Hírlevél küldése
- A Vásárlónak a regisztráció során, valamint a www.piperita.hu weboldalon a későbbiekben bármikor lehetősége van arra, hogy a Szolgáltató által küldött hírlevélre feliratkozzon. A Vásárló feliratkozási szándékáról a Hírlevélre vonatkozó tájékoztatás tudomásulvételét követően a rendelkezésre álló jelölőnégyzet kipipálása útján nyilatkozhat. A hírlevélre feliratkozás a Vásárló részéről önkéntes és a Vásárló a hírlevélről bármikor leiratkozhat. A hírlevélről történő leiratkozás a bármely hírlevél végén megtalálható „Leiratkozás a hírlevélről” linken keresztül, vagy a leiratkozási szándéknak a info@piperita.hu e-mail címre történő bejelentése útján lehetséges.
- A megrendelés menete
- Az online shopból történő megrendelésre minden nap 0-24 óra között van lehetőség. Az online shopban megvásárolható termékek a www.piperita.hu weboldalon tematikusan rendszerezve jelennek meg. Adott termékkategóriára kattintva jeleníthetők meg a kategóriához tartozó találatok. A találati oldalon a termék képe mellett feltüntetésre kerül a termék eladási ára, egységára, a termék megnevezése és kiszerelése, valamint az esetleges figyelemfelhívó jelzések, feliratok. A termékre vonatkozó további, részletes információk – így a termék részletes leírása, a termékjellemzők, a termékkel kapcsolatos figyelmeztetések, a tárolási információk, a termék összetevői, a termék használatával kapcsolatos információk – a termék képére vagy megnevezésére kattintással a termékhez tartozó adatlapon (termékoldal) érhetők el.
- A Szolgáltató termékpalettáján leginkább kézműves termékek szerepelnek, melyek jellegükből adódóan a weboldalon található termék képektől eltérhetnek, valamint az egyes termékek külső megjelenésük tekintetében egymástól is különbözhetnek. A kézműves termékek jellegéből adódóan azok előállítási ideje akár 1-3 hónapot is igénybe vehet, ezért a készlethiány pótlása hosszabb időt vehet igénybe.
- A termékoldalon található és készleten lévő termék a „Kosárba teszem” gombra kattintva, a darabszám meghatározásával a termék azonnal a kosárba helyezhető. Azon termékeknél, ahol lehetőség van a termék kiszerelését megválasztani, ezt meg kell tenni.
- A regisztrált Vásárló e-mail címe és jelszava megadásával jelentkezhet be az Ügyfélfiókjába. Vendégként történő megrendelés esetén bejelentkezésre nincs szükség.
- A kosár tartalmának ellenőrzését a „Kosár” ikonra kattintva teheti meg a Vásárló, majd ezt követően a Vásárló folytathatja a vásárlást vagy a „Pénztár” gombra kattintással továbbléphet adatai és számlázási címe ellenőrzéséhez, mely adatokat – szükség esetén – a Vásárló módosíthat. A vendég Vásárló a „Pénztár” gombra kattintva továbbléphet a megrendelés oldalra, ahol létrehozhat egy felhasználói fiókot, vagy annak létrehozása nélkül is leadhatja megrendelését.
- A Vásárló a szállítást kérheti a számlázási címére, megadhat a számlázási címtől eltérő, „Szállítási címet”. A Vásárlónak – a megrendelésével összefüggő kapcsolattartás megkönnyítése érdekében – meg kell adnia telefonszámát.
- A Vásárlónak fizetési módot kell választania, amely online bankkártyával történő fizetés, banki előre utalás vagy személyes átvétel esetén bankkártyás fizetés lehet.
- A megrendelés elküldése előtt a Vásárlónak nyilatkoznia kell, hogy tudomásul veszi és elfogadja az ÁSZF-et, az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat, valamint az elállási jogra vonatkozó tájékoztatást. A Vásárló nyilatkozatát az erre szolgáló jelölőnégyzet kipipálásával teheti meg.
- A Vásárló a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással fejezheti be a vásárlást és küldheti el megrendelését. A Vásárló kifejezetten tudomásul veszi, hogy a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással fizetési kötelezettsége keletkezik a Szolgáltató felé.
- A Vásárló a „Megrendelés elküldése” gombra kattintást megelőzően bármikor megtekintheti és módosíthatja megrendelését és adatait. A „Megrendelés elküldése” gombra kattintást követően a megrendelés és az adatok módosítására már nincs lehetőség.
- Ha a Vásárló a megrendelés elküldését követően a megrendelt termékre nem tart igényt, lehetősége van arra, hogy a teljes megrendelés törlésével kapcsolatos kérelmét írásban megküldje a Szolgáltatónak az ÁSZF 1.3. pontjában rögzített e-mail címre. A megrendelés a kiszállítás vagy az átvételi lehetőség visszaigazolását megelőzően csak teljes egészében törölhető, egyes termékek törlésére nincs mód.
- Ha a megrendelés elküldését követően a megrendelés törlésére a Vásárló által kezdeményezett időpontban technikailag már nincs lehetőség és a Vásárló a megrendelt termékre nem tart igényt, a kiszállítást vagy az átvételi lehetőséget megerősítő e-mail kézhezvételét követően az ÁSZF 12. pontjában foglaltak szerint élhet a vásárlástól való elállás jogával.
- A regisztrált és a vendég Vásárló a megrendelés törlését a www.piperita.hu weboldalon a Kapcsolat fülre kattintva az ott felsorolt elérhetőségeken kezdeményezheti a Szolgáltató ügyfélszolgálatánál. A megrendelés sikeres törléséről a Vásárló e-mailben visszaigazolást kap. Ha a megrendelés törlésére a Vásárló által kezdeményezett időpontban technikailag már nincs lehetőség, a Vásárló a törlésről nem kap visszaigazolást. Ha a Vásárló a megrendelt termékre nem tart igényt, a kiszállítást vagy az átvételi lehetőséget megerősítő e-mail kézhezvételét követően az ÁSZF 12. pontjában foglaltak szerint élhet a vásárlástól való elállás jogával.
- A megrendelés visszaigazolása és az adásvételi szerződés létrejötte
- A megrendelés visszaigazolása
- A megrendelés Szolgáltatóhoz történő megérkezése a Vásárló részéről ajánlatnak minősül és ajánlati kötöttséget hoz létre.
- Az online shopban leadott megrendelés Szolgáltatóhoz történő megérkezéséről a Szolgáltató e-mailben automatikus visszaigazolást küld a Vásárló részére, mely tartalmazza a megrendelés részleteit. A megrendelés megérkezésének automatikus visszaigazolása (a továbbiakban: megrendelés visszaigazolása) nem jelenti a Vásárló ajánlatának elfogadását és az adásvételi szerződés létrejöttét.
- A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha a megrendelése elküldésétől számított legkésőbb 48 (negyvennyolc) órán belül a megrendelés Szolgáltatóhoz történő megérkezéséről nem kap visszaigazolást.
- Az adásvételi szerződés létrejötte
- A Szolgáltató a Vásárlót az ajánlat elfogadásáról és az adásvételi szerződés létrejöttéről a megrendelés kiszállítását vagy a személyes átvételi lehetőség megnyílását megerősítő „Rendelésed összekészítve” (kiszállítás esetén „Elindult feléd”, személyes átvétel esetén „Személyesen átvehető”) e-mailben tájékoztatja legkésőbb a megrendelés visszaigazolásától számított 5 (öt) munkanapon belül. A szállítás esetleges késedelméről a Szolgáltató a megrendelés visszaigazolásától számított legkésőbb 5 (öt) munkanapon belül e-mail útján szintén tájékoztatja a Vásárlót.
- A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha a megrendelés megérkezésének visszaigazolásától számított legkésőbb 5 (öt) munkanapon belül a kiszállítás megkezdéséről, illetve a szállítás esetleges késedelméről nem kap visszaigazolást.
- A Szerződés alapján a Szolgáltató köteles a megrendelt terméket a Vásárlónak eladni és annak a Vásárló részére történő kiszállításáról gondoskodni, a Vásárló pedig köteles a vételárat és a szállítási költséget Szolgáltató részére megfizetni és a terméket átvenni.
- A Szerződés megszűnik a Szolgáltató és a Vásárló szerződés szerinti kötelezettségeinek teljesítésével. A Szerződést megszünteti, ha a Szolgáltató vagy a Vásárló elállási jogát gyakorolja.
- Ha a megrendelt termék a megrendelés időpontjában nincs készleten, úgy a Szolgáltató erről e-mailben tájékoztatja a Vásárlót. Amennyiben a Szolgáltató helyettesítő terméket tud felajánlani, és a Vásárló ezt elfogadja, úgy a felek e-mailes kommunikációja a megrendelés helyébe lép. A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy a hiányzó termék mikor lesz újra elérhető, és a Vásárló ezen tájékoztatást elfogadva igényt tart a termék(ek)re, úgy a felek e-mailes kommunikációja lesz az irányadó a megrendelés teljesítésénél, amely a jelen ÁSZF-ben foglalt szállítási idők helyébe lép. Amennyiben a Szolgáltató helyettesítő terméket nem tud felajánlani vagy azt a Vásárló nem fogadja el, és a Vásárló a hiányzó terméken kívül további terméket nem rendelt, úgy a Szolgáltató törli a megrendelést, amelyről e-mailen tájékoztatja a Vásárlót. Ha a megrendelt termékek közül a kiszállítás időpontjában egy vagy több termék nincs készleten, akkor a Szolgáltató a szállítható termékeket küldi meg a Vásárló részére. A Szolgáltató a nem szállítható termékekről, valamint a megrendelés esetleges törléséről a megrendelés megérkezésének visszaigazolásától számított 3 (három) munkanapon belül e-mailben tájékoztatja a Vásárlót. Amennyiben a Vásárló a nem szállítható termék vételárát már megfizette, azt a Szolgáltató haladéktalanul visszatéríti a Vásárló részére.
- A megrendelés visszaigazolása
- Megrendelési értékhatárok
- Az online shopból történő megrendelésnek alsó értékhatára (megrendelési minimum) nincs. Az online shopból történő megrendelés felső határa termékenként maximum 10 (tíz) darab. A 10 (tíz) darabot meghaladó igény esetén kérjük, vegye fel a kapcsolatot a Szolgáltatóval a jelen ÁSZF-ben megjelölt, és a www.piperita.hu weboldalon a „Kapcsolat” fülön feltüntetett elérhetőségek valamelyikén.
- Szállítás, szállítási díjak
- A megrendelés során a Vásárló az alábbi szállítási lehetőségek közül választhat:
- Házhozszállítás: A Szolgáltató MPL futárszolgálattal (Magyar Posta Zrt. (székhelye: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6., a továbbiakban: MPL), a FOXPOST futárszolgálattal (FoxPost Zártkörűen Működő Részvénytársaság (székhelye: 3300 Eger, Pacsirta utca 35/A., a továbbiakban: FOXPOST), illetve PACKETA futárszolgálattal (Packeta Hungary Kft 1044 Budapest, Ezred u. 1-3. B2/11, a továbbiakban: PACKETA) közreműködésével a Vásárló által megadott számlázási címre vagy a számlázási címtől eltérő szállítási címre végzi;
- Csomagautomatába történő kézbesítés: FOXPOST szolgáltatással kizárólag beltéri csomagautomatába történő szállítás (a termékek minőségének megőrzése érdekében).
- Csomagpont: PACKETA szolgáltatással.
- Személyes átvétel: Az Ügyfélszolgálattal előre egyezetetett időben.
- Az online shopban feltüntetett szállítási díjak, valamint szolgáltatási díjak magyar forintban értendők és magukba foglalják az általános forgalmi adót.
- Abban az esetben, ha a megrendelés logisztikai vagy technikai okokból több csomagban kerül kiszállításra, a Szolgáltató egyszeri szállítási díjat számít fel. Ha az egy Vásárló által leadott megrendelés végösszege eléri a 15.000.-Ft-ot (tizenötezer forintot), a Szolgáltató szállítási díjat nem számít fel.
- Házhozszállítás
- Az online shopból megrendelt termék kiszállítása kizárólag Magyarország területére, létező magyarországi címre történik. A megrendelt termék postafiók címre vagy postahivatalba történő kézbesítésére nincs lehetőség.
- A házhozszállításnál a Szolgáltató a kiszállítás visszaigazolásától számított 3 munkanapon belül átadja a csomagot a választott futárszolgálatnak.
- A házhozszállítás díja megrendelésenként a www.piperita.hu weboldal „**” fülén található díjszabásnak megfelelő.
- Az MPL, a FOXPOST és a PACKETA a küldeményt – a címzésben megjelölt címhelyen – a Vásárlónak, mint címzettnek vagy a postai szolgáltatások nyújtásának és a hivatalos iratokkal kapcsolatos postai szolgáltatás részletes szabályairól, valamint a postai szolgáltatók általános szerződési feltételeiről és a postai szolgáltatásból kizárt vagy feltételesen szállítható küldeményekről szóló 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Postarendelet) 9. § (1) bekezdése szerinti egyéb jogosult átvevőnek történő személyes átadással kézbesíti (levélszekrénybe történő kézbesítés kizárt).
- Egyéb jogosult átvevőnek minősül
- a meghatalmazott [Postarendelet 16. § (1) bek. és 19.§];
- a helyettes átvevő [Postarendelet 16.§ (2) és (3) bek.];
- az alkalmi átvevő [Postarendelet 15. § (4) bek. és 16. § (4) bek.], valamint
- a közvetett kézbesítő [Postarendelet 20. §].
- A Vásárló, mint címzett gondoskodik arról, hogy a kiszállítás várható időpontjában az általa megadott címen a küldeményt ő vagy az egyéb jogosult átvevő átvegye.
- Házhozszállítási szolgáltatás esetén a Vásárló, mint címzett felelős azért, hogy a címzésben megjelölt címhely (vagy azon belül a címzett, vagy az egyéb jogosult átvevő tartózkodási helye) könnyen és biztonságosan megközelíthető legyen (Postarendelet 14.§). A Vásárló, mint címzett felelős azért, hogy a címzésben megjelölt címhelyen a címzésben feltüntetett neve/elnevezése megfelelő módon – azaz könnyen és egyértelműen felismerhetően és olvashatóan – legyen feltüntetve. Az MPL, a FOXPOST és a PACKETA kizárólag a Postarendeletben és egyéb jogszabályoknak megfelelően köteles a kézbesítést megkísérelni.
- A Vásárló, mint címzett vagy az egyéb jogosult átvevő a küldemény átvételét aláírásával igazolja. A Vásárló, mint címzett az átvételkor az MPL, a FOXPOST vagy a PACKETA kézbesítője jelenlétében köteles megvizsgálni a küldeményt, annak felbontása nélkül. Amennyiben a küldemény csomagolásán külső, látható sérülés található (pl. felbontva vagy deformáltan érkezik), vagy egyéb nyilvánvaló körülmény a küldemény részleges elvesztésére, vagy megsérülésére utal, úgy arról az MPL és a FOXPOST kézbesítője a Vásárló, mint címzett jelenlétében jegyzőkönyvet vesz fel és azt a címzettel aláíratja.
- Az MPL és a FOXPOST a kézbesítést 2 alkalommal kísérli meg. Ha a küldemény kézbesítése a második kézbesítési kísérlet alkalmával is sikertelen, a Szolgáltató törli a megrendelést és erről a Vásárlót e-mailben tájékoztatja. Ha a Vásárló a törölt megrendelés ellenértékét a Szolgáltató részére már megfizette, a megrendelés törlése estén a Szolgáltató a megrendelés ellenértékét a Vásárló részére visszatéríti. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy törölje a Vásárló Ügyfélfiókját, ha a Vásárló a megrendelést az általa megadott címen három megrendelés alkalmával nem veszi át.
- A kézbesítésre egyebekben az MPL (https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf) és a FOXPOST (https://foxpost.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek) Általános Szerződési Feltételeiben foglaltak irányadók.
- Csomagautomatába történő kézbesítés
- A FOXPOST csomagautomatába történő kézbesítés esetén a Szolgáltató a csomag FOXPOST részére történő átadását 3 munkanapon belül biztosítja. A Szolgáltató a kiszállítás megkezdéséről, illetve a szállítás esetleges késedelméről a Vásárlót a megrendelés visszaigazolásától számított 3 (három) munkanapon belül e-mail útján tájékoztatja.
- Miután a Szolgáltató átadta a FOXPOST-nak a csomagot, a FOXPOST SMS-ben küld egy értesítőt és egy egyedi kódot, mellyel a csomag az üzenetben meghatározott időtartamon belül, az adott beltéri csomagautomata helyszín nyitvatartási idejében átvehető a kód birtokában.
- Ha a küldemény átvétele az arra nyitva álló határidőben nem történik meg, a Szolgáltató törli a megrendelést és erről a Vásárlót e-mailben tájékoztatja. Ha a Vásárló a törölt megrendelés ellenértékét a Szolgáltató részére már megfizette, a megrendelés törlése estén a Szolgáltató a megrendelés ellenértékét a Vásárló részére visszatéríti. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy törölje a Vásárló Ügyfélfiókját, ha a Vásárló a megrendelést három megrendelés alkalmával nem veszi át.
- A választható FOXPOST automaták listáját a megrendelés folyamán a weboldal a szállítási lehetőségek kiválasztásánál automatikusan megjeleníti. A Szolgáltató a termékek jellegéből adódóan, azok minőségének megőrzése céljából, kizárólag beltéri automatákba szállít.
- A csomagautomatába történő kézbesítésre egyebekben a FOXPOST (https://foxpost.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek) Általános Szerződési Feltételeiben foglaltak irányadók.
- Csomagpontra PACKETA történő kézbesítés
- Az utánvétes csomagokat az átvevőhelyeken a Vásárló készpénzzel és bankkártyával is ki tudja fizetni.
- A részletszabályokat a PACKETA mindekori ÁSZF-e tartalmazza.
- Személyes átvétel
- Az Ügyfélszolgálattal előre egyeztett időpontban van lehetőség erre, kizárólag azután, hogy a Vásárló e-mail útján értesítésre került, hogy a csomagja átvehető. A megrendelés leadását követően a csomag 2-3 munkanap alatt kerül összeállításra. A személyes átvétel alkalmával kizárólag bankkártyás fizetés lehetséges.
- A megrendelés során a Vásárló az alábbi szállítási lehetőségek közül választhat:
- Üveg csomagolások visszaküldése
- A Szolgáltató környezetvédelmi okokból lehetőséget biztosít Vásárló számára, hogy a termékek kiürült üveg csomagolását visszaküldjék. Ezt a Foxreturn szolgáltatás keretein belül tehetik meg.
- A visszaküldéshez a Foxpost rendszerében regisztrálni kell, majd ott a Visszaküldés opciót kell választani, továbbá ki kell választani, hogy a piperita.hu webshopnak kíván csomagot visszaküldeni. A megfelelő csomagolású (az üvegeket törésmentes csomagolásban kell visszaküldeni) küldeményt egy Foxpost automatán keresztül és a Foxpost rendszerében kapott kód segítségével el kell helyezni az automatában.
- A visszaküldés 999.-Ft költséggel jár, azonban amennyiben a csomagban legalább 5 db kiürített üveg csomagolás épségben visszaérkezik a Szolgáltatóhoz, úgy a Vásárló 1.000.-Ft értékű, 6 hónapon belül felhasználható kupont kap ajándékba e-mailen keresztül.
- Árak
- Az online shopban feltüntetett árak magyar forintban értendők és magukba foglalják az általános forgalmi adót. Az online shopban történő vásárlás során adott termék árát illetően a megrendelés időpontjában az online shopban feltüntetett árat kell irányadónak tekinteni.
- Ha az online shopban a Szolgáltató minden gondossága ellenére helytelen ár kerül feltüntetésre – különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, így a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0.-Ft-os vagy 1.-Ft-os árra –, a Szolgáltató nem köteles a Terméket a helytelen áron szállítani, hanem jogosult felajánlani a helyes áron történő szállítást.
- Fizetés, számlakiállítás
- Az online shopból történő megrendelés esetén az alábbi fizetési módok állnak a Vásárló rendelkezésére:
- fizetés online bankkártyával;
- banki előre utalással;
- utánvétes fizetés.
- A Szolgáltató az online shopban történő vásárlás esetén egészségpénztári kártya elfogadását, valamint egészségpénztári számla kiállítását nem biztosítja.
- A Szolgáltató minden megrendelés esetén fenntartja a jogot, hogy egyes fizetési módokat ne ajánljon fel és helyette más fizetési mód igénybevételét javasolja.
- Fizetés online bankkártyával
- A Vásárló a vételárat és a szállítási költséget online bankkártyával egyenlíti ki. A Szolgáltató a fizetés során a következő bankkártyák elfogadását biztosítja: Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron. A Vásárló által a fizetés során megadott adatok (kártya típusa, kártyaszám, érvényesség, ellenőrző kód) titkosított csatornán keresztül kerülnek továbbításra.
- Díjbekérő alapján történő átutalás
- A Vásárló a vételárat és a szállítási költséget a Szolgáltató részéről a Vásárló által megadott e-mail címre megküldött e-mail üzenetben foglalt bankszámlaszámlámra történő átutalással egyenlíti ki.
- Utánvétes vásárlás
- Az utánvétes vásárlás díja 500.-Ft. Ez a költség akkor is felmerül, amennyiben a szállítás a vásárlás összértéke okán ingyenes.
- Számlakiállítás
- Az online shopban történő vásárlásról a Szolgáltató a Vásárló részére elektronikus számlát állít ki. A Szolgáltató az elektronikus számlát a Vásárló által megadott e-mail címre továbbítja.
- A Vásárló által teljesített ellenszolgáltatás részben vagy egészben történő visszatérítése esetén a Szolgáltató a visszatérítésről helyesbítő számlát állít ki. A Szolgáltató a helyesbítő számlát a Vásárló által megadott e-mail címre továbbítja.
- Egyedi kuponok felhasználása
- A Szolgáltató a mindenkori kupon-szabályzatában foglaltaknak megfelelően kiállított kuponok beváltására az online shopban történő vásárlás során a kosár szimbólumra kattintva, a megjelenő kosár alján található „Kupon” mezőbe, vagy a Checkout oldal tetején megjelenő „Kattints ide a kuponkód megadásához” -ra kattintva, legördülő mezőbe történő egyedi kód beírásával és érvényesítésével van lehetőség.
- Az egyedi kuponokat a Vásárlók a megadott e-mail címükre megküldött elektronikus levélben (e-kupon) kapják meg vagy rendezvényeken papír alapon, illetve online hirdetések tartalmaként, a beváltásra nyitva álló határidő megjelölésével.
- Az online shopból történő megrendelés esetén az alábbi fizetési módok állnak a Vásárló rendelkezésére:
- Elállási jog
- Az elállási jog gyakorlása
- A Vásárlónak joga van ahhoz, hogy a Szolgáltatóval kötött Szerződéstől 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélkül elálljon. Az elállási határidő
- attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi;
- több termék adásvétele esetén attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi;
- több tételből vagy darabból álló termék adásvétele esetén attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
- A Vásárló elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
- A Vásárló elállási jogát erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával vagy – választása szerint – a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képező elállási nyilatkozatminta felhasználásával gyakorolhatja.
- A Vásárló elállási joga gyakorlásáról a termék visszaküldésével egyidejűleg a jelen az ÁSZF 2. számú mellékletét visszaküldési űrlapon is nyilatkozhat. A Vásárló az elállási jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozatát – postai úton vagy e-mail útján – köteles eljuttatni a Szolgáltató alábbi elérhetőségeinek valamelyikére:
Postai cím: 1039 Budapest, Zrínyi utca 32.
E-mail: info@piperita.hu - A Vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt elállási határidő lejárta előtt elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére eljuttatja.
- Visszatérítés
- Ha a Vásárló a Szerződéstől eláll, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a szállítási költséget. A Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg a terméket vissza nem kapta vagy a Vásárló hitelt érdemlő módon nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a Szolgáltató a kettő közül a korábbi időpontot veszi figyelembe.
- A Szolgáltató a visszatérítés során a visszaküldési űrlapon a Vásárló által megjelölt bankszámlaszámra utalja vissza az összeget. A Szolgáltató a visszatérítés során átutalást csak olyan magyarországi pénzintézetnél vezetett bankszámlára teljesít, melynek tulajdonosa a Vásárló.
- A termék visszajuttatása
- A Vásárló köteles a terméket a Szolgáltatónak késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni. A visszaküldési határidő betartottnak minősül, ha a Vásárló a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt a terméket a Szolgáltatónak hitelt érdemlő módon igazoltan, postai szolgáltató útján ajánlott-tértivevényes küldeményként vagy a 1039 Budapest, Rákóczi utca 36. – Csillag Center FOXPOST automatába elküldi. A termék visszaküldésének közvetlen költsége a Vásárlót terheli.
- A Vásárló a terméket az alábbi címre küldheti vissza postai szolgáltatással:
Piperita Skincare Korlátolt Felelősségű Társaság
1039 Budapest, Zrínyi utca 32. - A Vásárló a terméket FOXPOST csomagautomatába visszaküldheti az alábbi csomagautomatába:
Piperita Skincare Korlátolt Felelősségű Társaság
1039 Budapest, Rákóczi utca 36. – Csillag Center
- A Vásárló a terméket az alábbi címre küldheti vissza postai szolgáltatással:
- A megrendelés azonosíthatósága érdekében a Vásárlónak a visszaküldeni kívánt termékhez mellékelnie kell a visszaküldési űrlapot, amelyen feltétlenül fel kell tüntetnie a megrendelési számot. A regisztrált Vásárló számára a visszaküldési űrlap elérhető és kinyomtatható az Ügyfélfiókjából vagy a jelen ÁSZF 1. számú mellékleteként, a vendég Vásárló a visszaküldési űrlapot az Ügyfélszolgálattól igényelheti a jelen ÁSZF 1.3 pontjában megadott elérhetőségeken.
- A Vásárló a visszaküldési űrlapon megjelölheti a visszaküldés okát, azonban ennek elmaradása a Vásárló elállási jogát nem érinti.
- A Vásárló a terméket bontatlan, sérülésmentes csomagolásban köteles visszaküldeni a Szolgáltató részére. Bontott, vagy sérült terméket a Szolgáltató nem köteles visszavenni.
- Elállási jog alóli kivételek
- A Vásárló az online shopban vásárolt valamennyi termék esetében élhet elállási jogával.
- Kellékszavatosság, termékszavatosság
- A Szolgáltatót a Webáruházban forgalmazott termékek vonatkozásában szavatossági kötelezettség terheli, melyre a Ptk., a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet rendelkezései az irányadók.
- Kellékszavatosság
- A Szolgáltató által eladott kézműves kozmetikai és higiéniai termékek átvételekor a Vásárló köteles azok minőségét átlagos fogyasztótól elvárható módon, érzékszervi vizsgálattal (szemrevételezés, szaglás, tapintás) haladéktalanul, de legkésőbb 1 (egy) héten belül elvégezni.
- A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet.
- A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet.
- A Vásárló kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy az a Szolgáltatónak – más kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
- Ha a Vásárló a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy megfelelő határidőn belül a Vásárló érdekeit kímélve nem tudja elvégezni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
- A Vásárló a hibát a Szolgáltató költségére nem javíthatja ki, illetve mással nem javíttathatja ki.
- Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
- A Webáruházban feltüntetett termékek jelentős része zárt csomagolású terméknek minősül. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés e) pontja alapján a fogyasztót nem illeti meg az elállás joga olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. A fentiekkel összhangban kozmetikumot a Szolgáltatónak csak bontatlan csomagolásban áll módjában visszavenni.
- Ha a Vásárló hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
- A Vásárló akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy a szerződéstől elállni, ha
- a Szolgáltató nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy nem megfelelő határidőn belül végezte el, vagy a Szolgáltató megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
- ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
- a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá;
- a Szolgáltató nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Szolgáltató észszerű határidőn belül vagy a Vásárlónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
- A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. Kicserélés vagy elállás esetén a Vásárló nem köteles megtéríteni a terméknek azt az értékcsökkenését, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
- Ha a Vásárló az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
- a Vásárlónak a Szolgáltató költségére vissza kell küldenie a Szolgáltatónak az érintett árut; és
- a Szolgáltatónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Vásárló részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
- A Vásárló választott kellékszavatossági jogáról egy másikra áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
- A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb, mint a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül a Szolgáltatóval közölni.
- A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- A Vásárló a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl, vagy ha a terméken szereplő szavatossági idő rövidebb, úgy ezen túl kellékszavatossági jogait nem érvényesítheti.
- A kellékszavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
- Termékszavatosság
- Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül, vagy ha a terméken szereplő szavatossági idő rövidebb, úgy ezen belül érvényesítheti, e határidő elteltével a Vásárló ezt a jogosultságát elveszti.
- A Vásárló termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Termékszavatossági igény érvényesítése esetén a termék hibáját a Vásárlónak kell bizonyítania.
- A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
- A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
- A Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, ugyanakkor termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval (forgalmazóval) szemben érvényesítheti.
- A szavatossági igények intézése
- A Szolgáltató a Vásárló nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolatát a Vásárló rendelkezésére bocsátja. Ha a Szolgáltató a Vásárló szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról 5 (öt) munkanapon belül értesíti a Vásárlót.
- A Vásárlónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania. A Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Vásárlót tájékoztatja a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
- Panaszkezelés, jogérvényesítés, vitarendezés
- Panaszkezelés
- A Vásárló a Szolgáltatónak, illetve a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek a termék fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
Piperita Skincare Korlátolt Felelősségű Társaság
Cím: 1039 Budapest, Zrínyi utca 32.
E-mail: info@piperita.hu
Telefon: +36 30 294 5527 [Hétfő-Péntek 9:00-14:00] - A Vásárló szóbeli panaszát a Szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja azt. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel és annak egy másolati példányát, valamint a panaszra adott érdemi válaszát a panasz beérkezésétől számított 30 napon belül megküldi a Vásárlónak.
- A Vásárló írásbeli panaszát a Szolgáltató a beérkezését követő harminc napon belül írásban érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt.
- Békéltető testület
- A Vásárló a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a Szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett független békéltető testülethez fordulhat.
- A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
- A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Vásárló a vitás ügy rendezését a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje.
- A Szolgáltató a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 36/C. § (1) bekezdése szerinti általános alávetési nyilatkozatot nem tett.
- Békéltető testületi eljárás – illetékességi októl függően – az alábbi békéltető testületeknél kezdeményezhető:
- A Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint az ÁSZF 3. számú mellékletében felsorolt békéltető testületekhez fordulhat.
- A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetősége a következő:
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: +36 1 488 2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap cím: bekeltet.bkik.hu
- A békéltető testületek elérhetőségéről és a békéltető testületi eljárásról további részletes információk a www.bekeltetes.hu oldalon érhetők el.
- EU-Bizottság online vitarendezési platform
- A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló 524/2013/EU rendelet alapján az Európai Bizottság létrehozta az online vitarendezési platformot.
- Az online vitarendezési platform célja, hogy elősegítse az Európai Unióban, valamint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más államban (Norvégia, Izland, Lichtenstein) tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban, valamint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más államban (Norvégia, Izland, Lichtenstein) letelepedett kereskedők közötti online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezését.
- A Vásárló az online vitarendezési platformon keresztül is kezdeményezheti online vásárlással kapcsolatos panaszának rendezését. Az online vitarendezési platform a https://ec.europa.eu/odr oldalon érhető el.
- További jogérvényesítési lehetőségek
- A Vásárló panaszával fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat, illetve a jogvita rendezése érdekében bírósági eljárást kezdeményezhet.
- A fogyasztóvédelmi hatóság feladatait elsőfokon a megyei kormányhivatalok (fővárosi kormányhivatal) járási (fővárosi kerületi) hivatalai látják el. A járási hivatalok elérhetősége megtalálható a https://jarasinfo.gov.hu/ oldalon.
- Digitális adattartalom
- A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések.
- A digitális adattartalom működését a Szolgáltató a digitalocean szerverszolgáltató szerverein keresztül biztosítja.
- A Szolgáltató a www.piperita.hu weboldal adatainak védelme, az adatvesztés, az adatokhoz illetéktelen személy általi jogtalan hozzáférés, valamint az illetéktelen személy általi jogtalan adatmódosítás megelőzése érdekében technikai és szervezeti intézkedéseket tesz. A Vásárló Ügyfélfiókjához csak a fiókhoz tartozó jelszóval lehet hozzáférni.
- A digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való együttműködési képessége.
- A www.piperita.hu oldal valamennyi ismert böngésző legújabb verziójával kompatibilis.
- Felelősség
- A Szolgáltató által eladott kézműves kozmetikai és higiéniai termékek illóolajokat és növényi kivonatokat tartalmaznak, és egyes termékek tejet és/vagy mézet tartalmaznak, amelyek a honlapon a termékleírásoknál részletesen szerepelnek. A Szolgáltató kizárja a felelősségét az esetleges allergének által okozott allergiás reakciókért. A fentiek okán a Szolgáltató javasolja az esetleges allergiás reakciók tesztelése érdekében a termékek csukló bőrén kis mennyiségben történő kipróbálását.
- A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a www.piperita.hu weboldal folyamatos elérhetőségét és rendelkezésre állását biztosítsa, ugyanakkor azért felelősséget nem vállal.
- Nem felel a Szolgáltató a weboldal használatával összefüggésben keletkezett károkért, így különösen azokért a károkért, melyeket szoftverhiba, számítógépes kártevők, telekommunikációs hálózat hibája, rendszerhiba, üzemzavar vagy egyéb technikai jellegű hiba okozott.
- A Szolgáltató nem vállal felelősséget a www.piperita.hu oldalon megjelenő tartalom más személy által történő jogellenes megváltoztatásáért, továbbá azért a tartalomért, amely hozzájárulása vagy tudomása nélkül kerül a www.piperita.hu oldalon elhelyezésre és a Szolgáltató számára műszakilag nem lehetséges, hogy annak elérését és használatát megakadályozza.
- Közvetlenül vagy közvetetten idegen weboldalra mutató link, hiperlink esetén a Szolgáltató a megjelenített idegen oldal tartalmától elhatárolódik, sem az idegen weboldalért, sem az idegen tartalomért felelősséget nem vállal.
- A www.piperita.hu weboldal tartalma a legnagyobb gondossággal került összeállításra és a Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a www.piperita.hu weboldalon szereplő információk pontosak, aktuálisak és teljeskörűek legyenek.
- Az online shopban vásárolt termék átvételét követően a Vásárló felelőssége, hogy a termék csomagolásán szereplő információkat megismerje és ne kizárólag a weboldalon található adatokra hagyatkozzon. A termékkel kapcsolatos további tájékoztatásért a Vásárló a Szolgáltató Ügyfélszolgálatához fordulhat az ÁSZF 1.3 pontjában meghatározott elérhetőségeken.
- Ha az online shopban a Szolgáltató minden gondossága ellenére helytelen ár kerül feltüntetésre – különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, így a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0-Ft-os vagy 1-Ft-os árra –, a Szolgáltató nem köteles a Terméket a helytelen áron szállítani, hanem jogosult felajánlani a helyes áron történő szállítást.
- A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a www.piperita.hu oldal tartalmát, illetve funkciót bármikor – egyoldalúan – módosítsa, a weboldal elérhetőségét korlátozza, vagy megszüntesse.
- Fenti rendelkezések a magyar jogszabályok vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően, azok keretei között értendők és a Vásárló jogainak érvényesítését semmilyen módon nem érintik.
- Adatvédelem
- Személyes adatai kezelésére a Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatójában foglaltak irányadók, mely elérhető és letölthető az alábbi oldalról: Adatkezelési Tájékoztató.
- Záró rendelkezések
- A Szolgáltató jogosult alvállalkozót, valamint adatfeldolgozót igénybe venni.
- A jelen ÁSZF magyar nyelven készült, arra a magyar jog szabályai az irányadók.
- A jelen ÁSZF-ben nem vagy nem teljeskörűen szabályozott kérdésekre a polgári törvényről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (Fttv.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szFóló 2001. évi CVIII. törvény (Eker. tv.), a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, az elektromos és elektronikus berendezésekkel kapcsolatos hulladékgazdálkodási tevékenységekről szóló 197/2014. (VIII. 1.) Korm. rendelet, a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet, a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet, valamint a további vonatkozó jogszabályok rendelkezései irányadók.
Budapest, 2023. február 1.